Berjaya bersama Shaklee

Berjaya Bersama Shaklee

Assalamualaikum…
Moga hari ini lebih baik dari semalam…

Dahulu…


Zaman saya kecik-kecik dahulu, selalu nak jadi macam abah. Jadi seorang pendidik. Mana taknya, dulu pergi sekolah agama pun pergi dengan abah. Mana-mana abah pergi mengajar, pasti dibawanya saya bersama. Dahulu, adakalanya rasa macam terpaksa pun ada bila abah bawa ke majlis ilmu. Sekarang, barulah saya sedar pentingnya ilmu tu. Ok tu cerita dulu.

Bila sambung belajar, rasa macam susahnya belajar. Dahlah susah, kerja pun susah. Kerja pun tak nampak matahari. Pergi dan balik kerja tak nampak pun cahaya matahari.Sampai satu ketika terfikir “sampai bila aku nak kerja macam ni?” Akhirnya saya berazam, suatu hari nanti saya nak jadi seorang pendidik. Alhamdulillah…bila kita berazam dan berusaha kita akan dapat apa yang kita impikan.

Sekarang, bila berada dalam bisnes Shaklee, saya berazam untuk …..

1.Tambah ilmu pengetahuan tentang kesihatan. Saya nak pelajari lebih lanjut tentang asma,tonsil dan adenoid yang ada pada anak.

2.Berkongsi ilmu yang saya perolehi dengan anda seterusnya dapat mendidik anda untuk memulakan gaya hidup yang lebih sihat.

3.Berkongsi tentang kelebihan vitamin semulajadi Shaklee agar semua orang tahu tentang kebaikan vitamin ini yang dapat menjadikan hidup kita lebih sihat.

Secara asasnya ada 3 target utama saya dalam bisnes Shaklee ini ialah:

1.Use

Kita kena guna sendiri setiap produk Shaklee yang ada. Jadikan diri sebagai “product of the product”. Belilah produk Shaklee yang berlainan dan rasai kesannya pada diri kita sendiri.

2.Share

Bila kita dah guna setiap produk Shaklee dan rasa kesannya pada diri kita sendiri barulah seronok nak share cerita tentang Shaklee effect pada diri kita. Kisah benar, bukan kisah yang dibuat-buat.

3.Build

Bila dah ramai yang dapat manfaat dari sharing kita, bolehlah kita bina komuniti dan bisnes Shaklee yang berpanjangan. Yang seronoknya bisnes Shaklee ni dapat diwariskan pada anak-anak kita esok. Tak gembira ke kalau kita dapat wariskan bisnes kita pada anak di kemudian hari nanti. Jadi, bulatkan tekad, teruskan usaha untuk lebih berjaya.

Jangan lupa, dalam kita mengejar kejayaan dalam bisnes Shaklee ni…dekatkan diri dengan Allah yang Maha Kaya, kerana segala impian kita dapat dicapai dengan keizinanNya.

http://www.wasap.my/60102321261

http://www.wasap.my/60102321261

http://www.wasap.my/60102321261

2 thoughts on “Berjaya Bersama Shaklee”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge